דבש עמק חפר במהדורה מיוחדת בטעמי פרחי אבוקדו, אקליפטוס והדרים

by - 16:40


דבש עמק חפר משיק מהדורה מיוחדת של דבש 100% בטעמי פרחי אבוקדו, אקליפטוס והדרים. לחג השנה נוכל לחדש ולהפתיע גם בדבש ולקשט את שולחן החג בריח וטעם קצת יותר מגוון וגם בסגולות הבריאותיות שלהם. מתאים גם כמתנה.
דבש בטעמים

הדבש של מכוורות עמק חפר מקיבוץ משמרות יוצא עכשיו בארבע ארומות (אם נכלול גם את פרחי הבר). הטעמים המיוחדים נוצרים כתוצאה מהצבת הכוורות. הדבורים אוספות את הצוף לכוורת ברדיוס של כ-5 ק"מ מהכוורת. מיקום הכוורות במטע מסוים כמו אבוקדו או הדרים יתרום ליצירת דבש שונה.
להלן פירוט על מוצרי דבש השונים וייחודם:

דבש טהור הדרים

בעל צבע צהוב בהיר עד לבן, טעם וריח מודגשים ומיוחדים של פרות הדר, מתוק בטעימה ראשונה עם חמיצות מורגשת. לדבש הדרים מיוחסת היכולת לעזור בהפחתת תופעות שיעול אצל ילדים, היות והוא מכיל נוגדי חמצון וביניהם ויטמין C וחומרים המטפלים בתהליך הדלקתי הגורם לשיעול. ריכוז גבוה של פרדסים נמצא באזור עמק חפר, על ההדרים נמנים: התפוז, הלימון, האשכולית, הקלמנטינה, האתרוג, הפומלה ורבים אחרים.

דבש טהור אקליפטוס

דבש בעל צבע כהה, חריף יותר בטעמו מאשר פרחי בר, ארומטי מאד, בעל טעם משני קל של מרירות. מקור הדבש עמק החולה, יער חדרה, חוף הכרמל, נגב צפוני, אזור באר שבע, מישור החוף ובקעת הירדן.  לדבש אקליפטוס תכונות אנטי בקטריאליות ואנטיספטיות. הוא היגרוסקופי מאד (סופח לחות). טוב בעיקר לטיפול בבעיות בדרכי הנשימה, שיעול וכמו כן בטיפול בבעיות עור, פצעים וכוויות שטחיות. דבש זה עשיר בברזל.

דבש טהור אבוקדו

צבעו כהה, כמעט שחור, והוא עשיר בויטמינים ,A 1B, 2B, 3B, C, ברזל (לכן הוא יותר כהה מסוגי דבש אחרים) סידן ואשלגן. בגלל שפע חומצות השומן החיוניות של פרי האבוקדו, טעמו של דבש פרחי אבוקדו הינו יותר חמאתי מהסוגים האחרים. מצוין להמתקת משקאות חמים ולהזהבה עמוקה בצלייה ובבישול. בישראל מגדלים זנים שונים של אבוקדו בהתאם לסוגי הקרקעות והאקלים באזורים השונים.

דבש טהור מפרחי בר

דבש ישראלי טהור מפרחי בר נוצר מצוף פרחים שונים מכל רחבי הארץ.  צבעו יכול להשתנות מצבע בהיר ושקוף דרך צבע זהוב חזק ועד לצבע כהה מאד, תלוי במקור הפריחה ובכמות אבקת הפרחים המצויה בדבש 
סוגי דבש שונים

מבחן הטעימה

ערכנו טעימה ביתית של בני המשפחה. בהשוואה לדבש פרחי הבר ("הרגיל") דבש פרחי האקליפטוס ופרחי הבר ארומטיים מאוד וטעמם מעט עדין יותר מהרגיל (אם כי ההבדל לא משמעותי). לעומת זאת, דבש האבוקדו בעל צבע כהה יותר, בעל ריח שונה, פחות מודגש בעל טון פחות פרחוני ובעל מרירות קלהו אפטר טייסט. בסך כל ההבדלים בטעם קטנים יותר ובריח גדולים יותר.
טעימה השוואתית - מימין דבש מפרחי אבוקדו
אם עליכם לבחור דבש אחד – אם ברצונכם ליצור הפתעה בחרו את דבש האבוקדו שהוא הכי שונה מדבש פרחי הבר. אם ברצונכם לפנק (למי שאינו נועז קולינרית) – בחרו את דבש האקליפטוס או ההדרים שריחם עז, פרחוני ומתוק יותר.
הדבש בטעמים מתאים כמתנה לחובבי קולינריה וגם כפעילות לאורחים בארוחת החג בטעימה מודרכת שתוכלו לקיים עם האורחים. ואם תרצו להכין מנה עם דבש, אני ממליצה על סלמון בדבש, לימון ושום.
http://food.eatrelaxenjoy.com/2018/08/honey-salmon-recipe.html

מידע

דבש עמק חפר, www.emek-hefer.com
דבש בטעמים, מחיר מומלץ לצרכן 350 גרם , 25 ₪ 
דבש פרחי הבר, מחיר מומלץ לצרכן 40 ₪  ל 1 ק"ג
קולקציית דבש מכוורת עמק חפר צילום: יהונתן בן חיים

אודות מכוורות עמק חפר

הסיפור של מכוורת עמק חפר מתחיל ב 1981 והיא עד היום שותפות חקלאית של מספר דבוראים המספקים את הדבש למכוורת והיא החברה השנייה בגודלה בארץ ומשווקת כ 25% מתצרוכת הדבש השנתית. הכוורות של המכוורת מפוזרות בכל רחבי הארץ: בקעת הירדן, רמת הגולן, עמק חפר, עמק החולה, השרון, הגליל העליון, עמק יזרעאל, הגלילי המערבי. דבר שמסייע לייצר דבש טהור שמרכיב את טעמיה המגוונים של הארץ.

You May Also Like

0 comments

תגובות