ענבי טלי – 30 זנים של קיץ – טעימת זני סייבל וטימפסון

by - 13:09

אם פעם חשבנו על ענבים רק בהקשר של הצבע, עכשיו אנחנו הרבה יותר מתוחכמים. החוויה של אכילת ענבים כמו היין – מגוונת יותר ומשובחת יותר. לכל זן ענבים טעם ייחודי משלו. ענבי טלי מגדלים 30 זני ענבים לפי "עונות": יולי, אוגוסט, ספטמבר ואוקטובר-נובמבר.
ענבי טלי, הינו איגוד של מגדלי ענבים. הוא מותג הענבים המוביל. הענבים מגודלים תחת תקנים בינלאומיים בהשגחת אגרונומים, תוך שימת דגש על השבחת הקרקע והיבול, ושמירה על איכות הסביבה. לענבי טלי יותר מ 30 זני ענבים שונים המתחלקים לצבעי ירוק, אדום ושחור, המשווקים בזמנים שונים במהלך יולי עד דצמבר בהתאם לשיא הבשלתו ואיכותו של כל זן. לכל זן צבע, צורה, טעם וארומה הייחודיים לו. בענבי טלי, שמים דגש בקיץ 2018 על זנים.
בין הזנים אותם ניתן להשיג ביולי:  ירוקים: טימפסון, סופיה, סופריור, ביגפרל | אדומים: פליים סידלס, סופריור אדום, אדומיניק | שחורים: יערה, סייבל, מוסקט, מידנייט ביוטי
בין הזנים אותם ניתן להשיג באוגוסט:  ירוקים: טימפסון, פרינסס, תומפסון | אדומים: פליים סידלס, מג'נטה | שחורים: בלק פינגר, סייבל, מוסקט, רד גלוב
בין הזנים אותם ניתן להשיג בספטמבר:  ירוקים: arra15, אוטום קריספ, תומפסון | אדומים: מג'נטה, קרימסון | שחורים: אוטום רויאל, רד גלוב
בין הזנים אותם ניתן להשיג באוקטובר-נובמבר: ירוקים: arra15, אוטום קריספ, זני | אדומים: סקרלוטה, קרימסון | שחורים: אדורה, רד גלוב
ענבי טלי בשלושה צבעים. צילום בני מלעי
אנחנו טעמנו שניים מהזנים  של חודש יולי: סייבל השחור וטימפסון הירוק. והטעמים – וואו! הענבים בשרניים וחזקים וללא חרצנים. הסייבל מתוק מהטימפסון ומזכיר לי טעם יין מלא ארומה, עשיר וטאניני וזכה במקום ראשון במבחן הטעימה אצלינו. הוא גם לדעתי מתאים יותר לסלטים בגלל הצבע הבולט שלו. שניהם מעולים!

סייבל צבע שחור כהה ללא חרצן. הסייבל זהו זן שהגיע לישראל מקליפורניה והותאם לאקלים המקומי. זהו זן ענבים שחור, בעל ארומות חזקות וטעמים אקזוטיים. בטעמו המתוק מזכיר הסייבל ענבי מוסקט. עונת הבציר של הסייבל קצרה יחסית והוא נחשב לזן נחשק במיוחד. מחיר מומלץ: החל מ- 18.90 ₪ לק"ג.
ענבי סייבל. צילום: עדן שרון
צילום: ניצן אשוח
 טימפסון- בעל צבע ירוק בהיר ללא חרצנים הגיע לישראל מספרד והותאם לאקלים המקומי. הטעם מתוק מרענן עם ארומה מוסקטית קלה. הטימפסון פותח כאלטרנטיבה מרעננת וידידותית לטומפסון הותיק והטוב. מצטיין בחיי מדף ארוכים מראה אטרקטיבי וטעם נהדר. מחיר מומלץ: החל מ 13.90 לק"ג.
ענבי טימפסון. צילום: עדן שרון


ברשתות השיווק ובאתר ענבי טלי אפשר יהיה לקרוא על המאפיינים של כל זן, מה שיאפשר להבדיל ולבחור בין הזנים השונים. זו הזדמנות, כמו אצל חובבי היין, להכיר ולפתח טעם גם בענבים. מציעה לכם לנסות את זני הענבים השונים בכל תקופה ולהנות!

אודות המותג "ענבי טלי"
מותג 'ענבי טלי' הינו בבעלות 66 משקים פרטיים ממושב לכיש, המשווק בישראל ובחו"ל. למותג נתח שוק של כ -30% משוק הענבים בישראל, המוערך כולו בכ- 450 מליון ₪.


You May Also Like

0 comments

תגובות